Jul 26, 2007

mencintai...

"mencintai adalah kemaafan yang tiada berpenghujung"
pernah terbaca ungkapan ni kat satu buku. bila difikirkan, memang satu hakikat bila kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa memaafkan segala macam perbuatan yang mungkin melukakan hati kita. selagi kita mencintai, kita akan sentiasa mampu untuk memaafkan..
kadang bila hati dah hancur pun, tetap berusaha pujuk diri sendiri untuk maafkan dia.
sengal bila pk tapi tu la hakikat yang terpaksa kena hadap.
moga kita akan selalu menjadi insan yang mampu untuk memaafkan kesilapan orang lain...

2 comments:

akma said...

betul2...
nessa tgh becinta ke??
hehehhe :P

ann nessa said...

takde maknaynya :P
tak salah kan?
kita berhak mencintai sesiapa pun :D