Oct 19, 2007

Langit Yang Menangis...

Semalam on the way balik keje, aku tgk langit menangis. Tiba-tiba hati terasa pilu. Entahlah. Sayu sangat rasa. Diri yang terasa semakin dipinggirkan. Mungkin hanya perasaan aku namun aku tahu apa yang aku rasa. Banyak benda yang dah berubah. Terlalu banyak untuk dihitung. Hati terasa semakin menjauh. Makin tawar... Cuba mencari di mana silapnya namun tiada jawapan. Teringat kata-kata dia suatu waktu dulu. Keadaan berubah memaksa kita untuk berubah. Benarkah begitu? Entahlah. Yang pasti semua ni menyakitkan. Terlalu menyakitkan untuk aku redah...
" Lelaki ini yang selalu mencintamu.. Selalu tanpa ragu... "
Sepotong lagu yang pernah dinyanyikan untuk aku. Maafkan aku. Cinta milik semua namun mungkin bukan milik kita. Terima kasih atas segalanya...
" Kita umpama dua garis di dada langit, selari namun tak akan pernah bertemu..."
Benarlah kata orang, cinta tak semestinya bersatu. Lantaran antara kita jua tiada janji yang diikat, tiada ikrar yang terlafaz, mungkin aku perlu mula belajar untuk melepaskan apa yang tak ditakdirkan untuk jadi milik aku...
Nessa - Luka cinta yang ditinggalkan akan sembuh namun parutnya tetap ada...

3 comments:

Hajar said...

jangan terlalu menangisi sesuatu yang belum tentu jadi milik kita. mungkin DIA mempunyai 'perancangan' yang lebih baik untuk kita. =)

dan jangan lupa berdoa yang terbaik untuk diri dan juga orang lain.Mudah2an kebahagiaan tu menjadi milik kita suatu hari nnt. ;)

.....picky..... said...

Nessa...jgn la sedeh...ape yg berlaku mungkin ade hikmah di sebalik nya....kita xtau akan dtg ape akan jd,kita hy mampu merancang, tp Allah menentukan...

wish u all da best....

nways, best kata2 nessa...

Cik Ann said...

sue : mekasih banyak2. mana ada sedih. ok jer ni. still mampu berdiri :D

kak pu3 : InsyaAllah. mekasih...