Jun 30, 2008


Sebenarnya ucapan maaf itu utk diri saya sendiri, tiada kena mengena dengan manusia² lain samada yang hidup ataupun masih mati.. Kebelakangan ini, otak saya penuh dengan benda² sengal yang menyesakkan pernafasan saya. Maw lari laa..

Teringat satu perbualan..
Antara orang dan orang..

Lelaki : Aku tak peduli pun kalau dia nak tinggalkan aku, jumpa lelaki lain pun.
Perempuan : Kenapa?
Lelaki : Sebab dia dah takde pape nak bg kat lelaki lain.
Perempuan : Kejam kau ni..
Lelaki : Alaa.. Aku bukan rampas, tapi dia yang bagi, rela sendiri, aku tak paksa..
Perempuan : At least kau tak boleh ke hargai dia lepas ko rampas semua yang dia ada..
Lelaki : Aku tak rampas semua, aku ambik satu jer..
Perempuan : Yer satu jer tapi kau ambik yang paling berharga dalam hidup dia..
Lelaki : Pedulik apa aku.. Benda dah lepas. Kalau dia rasa nak tinggalkan aku, aku tak rugi pape..
Perempuan : ..... (lebih baik mendiamkan diri dari bercakap dengan jantan semacam ini)...

Teringat satu dialog dalam satu cerita..
" Agaknya awak tak sayangkan saya sebanyak mana saya sayangkan awak..."

~ End ~

2 comments:

Hajar said...

uhu, siapa lah yang zalim itu?
peringatan utk diri sendiri sbnrnya. walau sebanyak mana sayang pun pada 'dia' rasanya lebih baik sayangkan diri anda sendiri.;)

AnNessa said...

yer kak..
betul63..
ekekek..
sengaja menempelkan cebisan perbualan itu di sini..
payah nak cari lelaki berkualiti skang ni..