Sep 25, 2007

Sesekali...

"Sesekali dalam hidup,
kita perlu merenung dan berterima kasih,
pada sekian banyak perkara,
yang menemukan kita,
pada hakikat sebuah kehidupan..."
Masa nak tdo semalam, ada sebak yang bertandang. Entahlah. Naik buntu fikirkan benda yang takde kesudahan ni. Menangis lagi hati aku. Aku biarkan jer, dah terlalu penat nak pujuk ati sendiri. Sebelum melelapkan mata, ada doa yang aku panjatkan. Andai termakbul, aku sendiri tak pasti sama ada aku akan kuat nak hadapi semuanya nanti...
Bangun pagi tadi, tgk muka kat cermin. Huh! Macam orang tak betul. Mata bengkak sebab tak cukup tido. Mimpi yang bukan-bukan jer. Muka pucat mcm orang sakit. Dtg opis emosi dah tak betul. Tak pasal-pasal ada pegawai yang kena tengking. Hoh! Giler sengal tengking pegawai, dah la pegawai tu kawan papa maknanya umur dah nak sebaya papa. Apa kena ngan aku ari ni? Entahlah. Moga esok aku ada kekuatan nak mintak maaf ngan dia. Ampun pak!
Tentang aku dan dia, biarlah masa yang menentukan segalanya. Sungguh.. Aku terlalu penat. Kadang terasa nak biarkan jer semua ni berlalu mcm tu tapi sampai bila? Kadang terasa nak tinggalkan semuanya. Tapi aku tahu aku takkan boleh buat macam tu... Sebab? Hanya satu. Sebab aku sayangkan dia... Titik!
A.K.U : Andai cinta itu masih bersisa, izinkan aku untuk merasa bahagia walau hanya untuk sekali ini...

2 comments:

akma said...

salam cik asmahan..
ehehehe..
bw2 la bersabar..
insyallah..
ada yg baik dlm setiap yg berlaku tu... ;)

ann-nessa said...

salam kak akma..
eheheh..
mekasih..
tgh sabor la ni..
nak2 bulan poser :D