Oct 20, 2008

15 plus 10 = 2 Puluh Five


18 Oktober 2008. Ulangtahun kelahiran saya yang ke-25. Terima kasih untuk semua ucapan yang saya terima. Masih ada yang mengingati rupanya..
Semalam..
Pukul 4.00 pagi, masih terkebil² memandang siling dalam kegelapan. Mata terasa pedih..
Puas bertukar kedudukan bantal, akhirnya saya hanya terlentang mengadap siling. Sambil membayangkan bintang² yang bertaburan walau hakikatnya hanya sarang labah² yang bergayutan akan kelihatan andai lampu dibuka. Penat memaksa diri untuk tidur, akhirnya saya mengalah, membiarkan waktu berjalan detik demi detik. Hanya kedengaran suara katak, memanggil hujan. Memecah kesunyian suasana. Penat.. Fikiran menerawang.. Ada watak yang saya rindukan. Moga dia masih mengingati saya walau dalam apa jua keadaan dia sekarang. Sudah lama tak bertemu. Kali terakhir saya melihatnya, 11 tahun yang lalu.. Saat kami masih anak hingusan yang berpakaian uniform sekolah, menunggu bas bersama². Betapa cepat masa berlalu.. How I wish I can turn back the time...
Saya pernah bercita² untuk menjadi doktor tapi tak kesampaian. Saya hanya pandai merawat hati saya sendiri.. Haha sekurang²nya ada kaedah rawatan yang saya tahu. Tapi sekarang saya semakin kehilangan skill tu. Ada yang sudi membantu ke? Huhu..
Saat fikiran masih menerawang, saya dikejutkan dengan bunyi kokokan ayam. Sudah hampir subuh rupanya. Saya dah lama tak jadik musang macam semalam. Dan pagi ini, saya ke pejabat dengan simptom² Monday Blues yang melampau...
~ Walau kita datang dari arah yang sama, takdir kita tetap berbeza.. ~

No comments: