Nov 24, 2008

Ayam Mandul?



Minggu lepas saya berkampung di sg. congkak selama 3 hari. Mencuri peluang untuk melarikan diri seketika dari kesibukan kerja² di pejabat. Memang terasa ketenangan setiap kali terdengar bunyi air yang mengalir. Tapi saya homesick. Rindukan bantal busuk saya barangkali.. :D
Hari kedua saya bersarapan dengan nasi lemak kosong. Nape kosong? Sebab nasi hanya dihidangkan dengan sambal kosong + timun + kacang goreng.
A : Eh nasi lemak ni takde telur ke?
B : Ntah. Cuba tanya tukang masak tu..
A : Takde telur eh kak?
Tukang masak : Takde telur la dik kat sini..
Saya hanya tersenyum dalam hati..
Petangnya..
Berjalan² mencari makanan dengan bos saya. Mencari burger sebenarnya. Teringin..
Jumpa satu gerai burger..
"Dik, burger daging special satu"
"Telur takde laa kak.."
"Biasa pun ok laa.."
Bila dah siap..
"Nape tak beli telur?"
"Kat sini takde jual telur.."
"Apsal ehh? Agaknya semua ayam kat hulu langat ni mandul kot.."
Adik tu terpinga² jer. Kami hanya senyum, bayar harga burger tu dan berlalu.. Agaknya dia pun tertanya² nape kitorang cakap semua ayam kat hulu langat tu mandul..
Ann - Terkadang benda kecik bagi kita, mungkin perkara besar bagi orang lain...

5 comments:

pu3sakura said...

hehehe...agaknya ayam mogok kut..
da tak mo bertelur...huhuuhu..
haru la kalau cam tu...

CHIKA said...

KAH KAH KAH.
mungkin betullah andaian anda tentang ayam mandul.

funny.
:P

AnNessa said...

pu3 : haha.. ayam pun dah pandai mogok ehh skang? :D

chika : thanx singgah cni :D

yOnnA said...

HAHAHAHHAH!!!
yonna ingat nama ayam tu mandul ke ape?
wahahahahah

gile!! tempat ape tu takde jual telur??
HAHAHHAHAHAHA

mg ye kot ayam mandul :p

AnNessa said...

Yonna : tempat tu? sg congkak. kat woodvalley village :D siyes takde telor.. huhu