Nov 7, 2008

Bila Menyayangi...


Dalam hidup ni, banyak benda yang saya lupa.
Bila menyayangi, saya mengharapkan hanya saya dalam hati dia.. Tapi saya lupa saya hanya salah seorang insan yang melangkah ke dalam hatinya..
Saya lupa masih banyak ruang untuk diisi oleh orang lain..
Bila menyayangi, saya lupa dia bukan milik saya.. Dia milik orang² sekeliling dia.
Bila menyayangi, saya lupa cintanya bukan satu..
Bila menyayangi, saya lupa perhatiannya beribu..
Bila menyayangi, saya lupa akan hakikat kehilangan yang bila² masa akan hadir di antara saya.. Dan dia.
Bila menyayangi, saya lupa banyak perkara..
Bila tersedar, awan mendung mula menyelimuti hati saya..
Saya kedinginan..
Saat itu, saya akan mengingati sekian banyak perkara..
Yang akan memisahkan saya dan dia..
Kadang saya berterima kasih pada dia..
Pada sikap dia..
Pada setiap perbuatan dia..
Kerana..
Setiap sesuatu yang dia lakukan akan menyedarkan saya tentang semua perkara di atas..
Alangkah bagusnya kalau saya boleh melupakan segalanya..
Tentang dia juga..

Ann - Terima kasih kerana masih menyayangi..

2 comments:

Hajar said...

yup, dlm hubungan apa2 pun, don't be too selfish.
ramai orang di sekelilingnya yang memerlukan perhatiannya, bukan hanya kita je yang perlu perhatian dia. ;)

Cik Ann said...

mungkin sebab saya ni selfish..
so better saya ilang..
lagiiii baek >:)