Jan 23, 2008

Hold My Hand..

Little girl and her father were crossing a bridge.
The father was kind of scared so he asked his little daughter,
"Sweetheart, please hold my hand so that you don't fall into the river."
The little girl said, "No, Dad. You hold my hand."
"What's the difference?" Asked the puzzled father.
"There's a big difference," replied the little girl.

"If I hold your hand and something happens to me,
chances are that I may let your hand go.
But if you hold my hand, I know for sure that no matter what happens,
you will never let my hand go."

In any relationship, the essence of trust is not in its bind, but in its bond.
So hold the hand of the person who loves you rather than expecting them to hold yours... This message is too short.. but carries a lot of Feelings.
* Email yang diforwardkan kakak pu3 kepada saya. Thanx. Memang ada yang boleh dipelajari..
~~ Saya selalu mengharapkan orang mengambil berat tentang diri saya.. Tanpa saya sedari, mungkin selama ni saya kurang mengambil berat tentang kawan² saya. Kalau saya tidak bertanya khabar, bukan bermakna saya melupakan.. Mungkin saya tergolong dalam golongan manusia² yang tidak pandai untuk meluahkan apa yang saya rasa. Mungkin saya terdidik begitu. Tapi saya yakin, orang yang saya sayang itu tahu saya sayang mereka... Dan untuk teman² yang singgah dalam hati saya, saya sayang kamu.. ~~~

2 comments:

Hajar said...

hmm, pernah baca kat satu buku tu.
dalam apa2 perhubungan pun, kena ada hubungan 2 hala. jangan sentiasa harap satu pihak jer. kita pun kena memainkan peranan.

itu agaknya rahsia sesuatu hubungan bertahan lama, kena ada 'give and take' :)

Cik Ann said...

yer kak..
jom kita give and take..
ann give bege, ann take eskrem..
hikhiksss >:D<