Mar 24, 2008

Trip To Malacca...

Malam terakhir di Melaka. Dibawa berjalan-jalan sekeliling bandar. Ini di Melaka River Pirate Park.
Sempat snap masa on the way balik ke KL. Tepi jalan jer ni. Buatan manusia.
Di The Jetty. Sangat seronok berjalan-jalan bertemankan cahaya bulan mengambang penuh.
Haha. Tulang ikan dan kulit udang yang isinya dah selamat kami telan :D
Titis-titis hujan yang mengiringi satu pertemuan... (^_^)
Beca memang terkenal di Melaka tapi saya tidak berkesempatan menaikinya.
Back to Kuala Lumpur =((

Sepanjang di Melaka, banyak kenangan yang sempat saya kutip. Ada pengajaran yang saya dapat. Saya dapat melihat hakikat satu kehidupan. Benarlah. Untuk hidup di dunia ni, cinta saja tak cukup. Pertemuan dengan teman-teman yang meniti alam remaja bersama-sama banyak mengundang nostalgia. Haha.. Ayat macam la kami ni dah tua banget. Bermacam-macam kisah yang sempat dikongsi bersama. Ada yang suka, tak kurang jugak banyak kisah duka yang terluah. Ternyata nasib masing-masing banyak bezanya walau plotnya sama, LELAKI!

2 petang 23 Mac 2008, saya meninggalkan bumi Melaka dengan hati yang berat. Berharap dapat menjejakkan kaki ke sana lagi, suatu hari nanti. Semoga ruang untuk saya masih ada di sana. Ruang yang sama seperti sebelum saya menjejakkan kaki ke sana kelmarin.

Tak banyak cenderamata yang saya beli dari sana, hanya sedikit untuk keluarga. Untuk diri sendiri, memadai dengan segala kenangan yang sempat mereka berikan. Untuk yang sudi berkongsi kenangan, terima kasih byk² saya ucapkan. Entah mengapa, saat ini ada rindu yang bertamu. Ada harapan yang tercalar..

AnNessa - Meninggalkan, ditinggalkan, tertinggal. Semua itu hanya mengundang satu rasa di hati, pedih!

3 comments:

Hajar said...

Emm, bestnye jenjalan....
sampai hati x ajak :p

AnNessa said...

haha..
saya cuma nak menikmati saat² kesendirian yang masih sempat saya nikmati :D
kalo ajak kakak kang kakak kena pau mekdi lak..

ieba said...

utk ieba xde ke