Feb 15, 2008

Teratai..


Teratai..
Dulu kalau ada yang bertanya..
"Kau suka bunga apa?"
Pasti teratai yang menjadi jawapan..
"Kenapa?.."
~~~
Saya suka bunga teratai.
Kata orang, jangan jadi seperti bunga teratai.
Cantik di pandangan mata, tapi akarnya menyedut lumpur.
Menipu pandangan sekeliling...
Tapi bagi saya, biarlah seperti teratai..
Walau akarnya menyedut lumpur, tapi tetap mengindahkan mata² yang memandang...
Dan sebagai manusia, bukan berpura² namanya andai kita sedaya upaya cuba membahagiakan manusia² sekeliling walau apa yang ada dalam hati hanya kelukaan yang berpanjangan..
Masing² punya pendangan..
Tetapi sebagai manusia, jangan menjadi seorang yang suka bermuka². Kalau dengan orang lain pun kita tak dibenarkan bermuka² a.k.a hipokrit, apa lagi dengan ahli keluarga sendiri. Tak semua orang boleh memaafkan. Dan diam juga bukan bermakna melupakan...
Ann-nessa : Masih sukakan bunga teratai kaler pepel
(^_^)

7 comments:

Anonymous said...

saya suke kumbang xsuke bunga muehehe..
suke bunga carnation wane pink :D

ann-nessa said...

muahah.
kalo ko suka munger pun kau bg munger taik ayam jer nnt :p

Anonymous said...

huh..kau nk suh aku kasik bunga taik ayam kat ko ker..hikss..biar betul???????:berfikirsejenaksambiltongkatdagugeleng2kepala:

ann-nessa said...

aiyarkk...
hohoho typing error r cayunk..
aku nak taip aku tertaip kau :)):))

Anonymous said...

lalink sengal :p

.....picky..... said...

lalalala...

eh munger taik ayam susah da nak dpt sekarang ni...

diskriminasi nyer dunia....

memntangla namenyer taik ayam, xde org tanam da pong....

ann-nessa said...

hahaha..
apa kata kalo sue yang tanam secara besar²an..
pastu eksport..
agaknya ada ke negara yang nak import?
:D