Apr 2, 2008

Senyum..


Ini kisah pagi tadi..
On the way datang opis. Saya dan kawan saya menaiki kereta Wira dan di hadapan saya ada sebuah kereta Brabus. Hoho besaunya kereta. Bila melintas di hadapan seorang pak gad ni, siap lambai dan senyum lagi pada pemilik Brabus tu sedangkan kami yang naik kereta Malaysia ni, usahkan nak dilambai tangannya, senyum pun tak. Huh! Mental betul...
Apa yang saya perhatikan skang ni, itulah perangai pak gad mak gad ni. Bukan semua tapi KEBANYAKAN laa.. Kalau kat opis ni, pada pegawai² yang berkot, lebarnya senyuman yang dihadiahkan tapi kalau pada kuli² cabuk macam kami ni buat² tak nampak jer. Haih! Apa nak jadi la yer.. Mana kempen budi bahasa yang rakyat Malaysia dok laung sana sini tu...

Saat bersendirian melayan perasaan, terngiang² bait lirik lagu yang pernah popular satu ketika dulu..
"It's tearing up my heart when I'm with u
But when we are apart I feel it too..
And no matter what I do
I feel the same
With or without u.."

~ AnNessa - Sesekali terfikir, benarkah lelaki semua sama? Kalau tidak, kenapa semua orang buat saya macam ni. Saya jumpa orang yang salah pada masa yang salah. Mungkin... ~

7 comments:

~mama ranggie a.k.a eira~ said...

aik...pak gad pon pandai nak bodek ek!

~an-neesa!lom ketemu putra impian ya!insya-allah...pasti ade nanti...

AnNessa said...

eheheh..
insyaAllah mama..
maceh :D

BraderMacho said...

lelaki memang sama jer adik ann. cuma yg membezakannya sama ada dia pandai menggunakan otak atau sebaliknya. eheheh!
kalau x reti guna otak tu kita panggil dia JANTAN!

AnNessa said...

ermm..
maknanya ann terjumpa jantan la selama ni :D

BraderMacho said...

mungkin gitu la ann...
x apa jantan buleh jer tuka jadi lelaki kalau dia nak.

AnNessa said...

takpe..
malas nak tukar sape2..
biarkan jantan terus menjadi jantan..

BraderMacho said...

jantan keparat ekk ann... eheheh!