Jul 24, 2008

Semalam yang dingin..

Ini kisah semalam dlm hidup saya.. Lepas Maghrib saya banyak menghabiskan masa dalam bilik saya, menyelongkar kembali laci yang dah lama tak berusik. Ternampak sebuah diari, kaler hitam. Bila saya tgk, jeng jeng jeng... Itu diari adik saya yang umonya 10 tahun skang ni. Pandai dia sorok, kat tempat yang saya dah lama tak bukak. Saya kunci pintu lalu membaca tanpa keizinan.. *jgn tiru ini kat umah* Page pertama merupakan biodata dia. Haha. Lawak lak adik saya ni. Biasa laa bebudak, ayat tunggang langgang. Yang paling wat saya senyum adalah...

Nama kawan baik : si polan, si polan dan si polan ( namanya saya tak ingat )
Nama kawan jahat : si polan, si polan, si polan... bla.. bla..

Adakah seseorang yang jahat itu masih boleh kita anggap sebagai kawan?

*3 malam lepas, saya mimpikan seekor ular. Kata orang, ada banyak jugak tafsirannya. Semoga hanya yang baik akan menghampiri saya. Aaminnn..


*Nota saya...
Alangkah bagusnya menjadi budak², boleh berangan setinggi langit tanpa memikirkan benda² sengal di sekeliling.. Saya, masih teringin menjadi rama² yang hodoh...

2 comments:

Anonymous said...

hai.. salam pkenalan.. sy suka baca blog akak.. ada something yg mnarik ttg blog ni.. mgkin sbb penulisnyer kot.. huhuhu...

Cik Ann said...

salam kenal.. haha. akak ada silent reader ke? mekasih..