Dec 13, 2007



Semalam saya menerima satu panggilan dari seorang kawan.. Kawan lama. Kawan ketika sama² bekerja sebagai salesgirl di Mines. Kedai coklat (tak mustahil saya suka coklat ^_^).. Lama lost contact dengan dia. Dah kawen pun skang ni, tgh hamil anak sulung. Good to hear that...
Abis berborak, termenung. Teringat balik satu kisah masa bekerja kat situ. Ada seorang customer, perempuan India. Masa tu turn kawan saya untuk melayan. Saya just berdiri kat tepi, macam bos :) Tiba-tiba perempuan tu datang tanya kat saya..
"Are u local?"
Haaa!! Nasib baik tak ternganga mulut saya.. Nak jer saya jawap saya manusia ORI. Hahah =)
"Sorry.."
"Malaysian ?"
Huhu.. Dia ingat saya datang dari mana yer? Rasanya muka saya dah cukup untuk orang kenal saya orang Malaysia.
"Yes.. I'm from here."
Dia dah gelak..
"Maafkan saya. Saya ingat awak pelancong"
Jawapan yang buatkan saya ikut tersenyum.
"Takpe. Saya kerja kat sini"
Mungkin untuk cover kesilapan dia, dia meminta saya membungkus coklat 100 gram.. Bila dia berlalu, saya terfikir... Saya ada rupa orang bukan Malaysia ke? Lain orang lain pandangannya, bukan? Tapi yang pasti saya takde rupa seorang aci yer.. ^_^
~~ Saat ini saya sedang mengalami penyurutan perasaan (?) yang berada di tahap kronik, kecederaan emosi yang kritikal dan kecerunan graf mood yang sedang menuju ke paras negatif.. Sebenarnya saya juga sedang merajuk dengan diri sendiri. Ada sesiapa tahu cara nak memujuk diri sendiri? Dah lama saya tak praktikkannya T_T ~~

2 comments:

.....picky..... said...

hai anne....

tanya sama hati...aper yang anne nak berlaku...
so, biler da ade pilihan...ikut jalan lurus x senget2 k...then, be thre in ur time....

kuatkan hati sayam anne...

Cik Ann said...

ann dah taw apa yang ann nak ianya berlaku.. insyaAllah ann takkan lakukan kesilapan serupa. menyakitkan hati sendiri adalah perkara paling bodoh ann pernah buat... thanx.